Ліцензія МОН України, наказ № 116-л від 02.06.2017 р.

Дизайн-мислення від Олени Тимошенко

Дата: 16.11.2020 | Рубрика: Новини

 

 

Знаходити унікальні можливості та підходи важливо для будь-якого фахівця, початківця, студента. Досягнення бажаних результатів і цілей багато в чому залежить від дизайн-мислення. Це успішна методологія з креативного розвитку для створення інновацій, яку застосовують відомі компанії Facebook, Google, Apple, Procter&Gamble, Samsung, IBM, а також провідні виші світу.

Нещодавно першокурсники кафедри фешн-бізнесу Університету культури пройшли цікавий онлайн-практикум із дизайн-мислення, який презентувала доктор економічних наук, професор Університету культури Олена Тимошенко.
«Дизайн-мислення – це унікальний світогляд, який дозволяє людині вірити, що вона здатна зробити неможливе і здійснити необхідні трансформації.
Модель дизайн-мислення складається з 5-ти етапів:
• емпатія
• фокусування
• генерування ідей
• прототипування
• тестування», – наголосила Олена Володимирівна.
Практичні заняття відбувались у форматі онлайн-дискусій, під час яких учасники змогли розворушити уяву, висловити та аргументувати власні думки, запропонувати нестандарті рішення у виконанні завдань, а також створити інноваційні проєкти.

Так студентка Богдана Дрозд представила роботу «Феномен емпатії в сучасних наукових дослідженнях. Емпатія як невід’ємна складова дизайн-мислення», зосередивши увагу на усвідомленні потреб споживача, виявленні його бажань, розумінні, чим він керується за тих чи інших обставин на сучасному фешн-ринку.
Цікавою була доповідь Яни Багмет на тему «Дизайн-мислення та коучинг», де першокурсниця схарактеризувала інструменти з особистісного і професійного зростання.

Студенти Ярослав Яскін та Олександр Каркачов підготували не менш цікавий проєкт: «Практичне застосування дизайн-мислення. Принципи дизайн-мислення», в якому відобразили кейси світових брендів. Зокрема, студенти розповіли, як IBM відрізняється від інших компаній своїм підходом до дизайну, назвавши її основну стратегічну концепцію: «Дизайн – це завдання для кожного співробітника. І нехай не всі працівники дизайнери, але кожен повинен орієнтуватися на потреби свого користувача».
Обговорюючи практичні аспекти дизайн-мислення, студенти намагались дати відповіді на такі запитання: Наскільки важливим є дизайн-мислення у фешн-індустрії? Хто створює інновації? Що найголовніше при просуванні товарів та послуг, акцентувати увагу на унікальності продукту чи дослідженні поведінкових і споживацьких особливостей покупців? Що головне у створенні привабливих для клієнта стратегій?
Особливо змістовними були дискусії із застосуванням різних методик креативного бачення: латерального мислення, теорії розвитку винахідницьких завдань, застосування ментальних карт. Але найбільше студенти вподобали метод шести кольорових капелюхів від британського психолога і фахівця із творчого мислення Едварда де Боно.
Капелюх певного кольору визначав тип мислення під час аргументації молоддю власної позиції:
• білий – фокусування на інформації, аналіз відомих фактів і яких відомостей не вистачає
• жовтий – оптимістичний прогноз ідеї, яка розглядається
• чорний – оцінка ситуації з точки зору наявності недоліків, ризиків та загроз її розвитку
• червоний – увага до емоцій, відчуттів та інтуїції
• зелений – генерування ідей, модифікація наявних напрацювань
• синій – підбиття підсумків і обговорення ефективності.

Прийом дозволив учасникам розглянути питання з 6 незалежних і абсолютно різних точок зору, з’ясувати плюси і мінуси та структурувати інформацію. Студенти зрозуміли, як працює теорія капелюхів на практиці, наскільки використання даного методу спрощує вирішення проблем, допомагає обговорювати ідеї та знаходити конструктивні рішення.
Наприкінці онлайн-практикуму Олена Володимирівна звернула увагу молоді на важливість дизайн-мислення у процесі навчання, розкривши його практичну складову, необхідну в командній взаємодії.

Контакти