Ліцензія МОН України, наказ № 116-л від 02.06.2017 р.

ФГРіТБ: Мистецька платформа міжнародної конференції-фестивалю

Дата: 24.11.2019 | Рубрика: Новини

Інноваційний формат ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції-фестивалю «Нематеріальна культурна спадщина як сучасний туристичний ресурс: досвід, практики, інновації» Факультету готельно-ресторанного і туристичного бізнесу передбачав і другий етап – прикладний. А саме організацію творчих лабораторій з проведенням серії майстер-класів, відкритих лекцій та презентацій виробів художників та майстрів народної творчості. Регіональне представництво на заході було різноманітно-колоритне.

Пріоритетною домінантою функціонування всіх локацій стало гуртування на одній мистецькій платформі носіїв нематеріальної культурної спадщини з різним статусом: занесених до Репрезентативного списку НКС людства, зокрема й тих, які просувають свій елемент та належать до національного і регіонального переліків.

Першим таким номінантом від України ще в 2013 році стало декоративно-прикладне малярство «петриківський розпис» із колекцією мальованих виробів від майстрів народної творчості.

У творчій родинній атмосфері упродовж декількох годин відбувалась серія майстер-класів із петриківського розпису від Наталії Підгірної та самчиківського розпису, який провели Віктор Раковський (директор Самчиківської дитячої художньої школи традиційного народного мистецтва) та Сергій Касьянов (викладач Самчиківської дитячої художньої школи традиційного народного мистецтва). До роботи у творчій лабораторії було залучено студентство, викладачі та гості заходу. Зрозумілим і очікуваним виявився інтерес учасників до створення власних малюнків, з яких прочитувались і знамениті петриківські «цибулька» й «калинка», веселили душу «півники», «павичі» та інші символи.

Житомирщину представляла Неоніла Шпаківська, майстриня народної творчості. Авторка презентувала виставку весільних рушників.

Важливим аспектом роботи конференції була презентація надбань Національного списку елементів нематеріальної культурної спадщини України. Серед них: косівська кераміка – традиційне ремесло Карпатського регіону та кролевецькі ткані рушники – неповторні витвори мистецтва поліського краю.

Три роки поспіль на конференції-фестивалі присутній креативний десант майстрів та їх вихованців з Івано-Франківщини. Багатогранним різнобарв’ям красувались їх вироби на виставці-презентації. Витонченість форм, геометрична точність малюнків, вишуканість орнаментів вабили око всіх присутніх. Ознайомлення з експозицією проводила кандидат мистецтвознавства, професор кафедри прикладного та декоративного мистецтва Косівського інституту декоративного і прикладного мистецтва Львівської національної академії мистецтв Марія Гринюк та студент-магістрант Микола Чорний із родини відомих керамістів.

Михайло Поплавський долучився до цікавої експозиції та майстер-класів, які відбувались протягом фестивалю-конференції. Він із захопленням спостерігав за тонкощами створення унікальних виробів і відзначив непересічну українську ментальність, талант і майстерність, втілених у відомих на весь світ витворах національної нематеріальної культурної спадщини.

Вразили особливі роботи та емоційно насичений майстер-клас народної вишивки від майстрині Божени Філатової з міста Кам’янець-Подільський Хмельницької області.

Мали студенти можливість зробити і власні ляльки-мотанки під час майстер класу від чернігівських майстринь – Яни Колісніченко (провідного методиста з елементів нематеріальної культурної спадщини) та Аліни Каплюк (керівника студії «Народна лялька)»

Надзвичайними колекціями кролевецького переборного ткацтва вражала делегація із Сумщини, до складу якої увійшли представники обласної державної адміністрації (начальник відділу промоції та туризму – Юрій Гладенко; директор комунального закладу «Музей кролевецького ткацтва» Ірина Пурига) та Кролевецької об’єднаної територіальної громади, засвідчивши інтерес керівництва області та району до поширення знань про елементи та сучасні форми його презентації. Продемонструвала вироби майстрів зберігач фондів Комунального закладу «Музей кролевецького ткацтва» Ірина Пурига. А секретами технології створення червоних орнаментів на білому рушниковому тлі поділилася майстриня художнього ткацтва Валентина Гецевич.

Окрасою урочистої частини конференції стала презентація креативної етнодизайнерки Зоряни Господарюк. Авторка представила неймовірні сукні та сорочки з колекції автентичного одягу «Вербовецька рукавівка».

Практична цінність інноваційного формату конференції-фестивалю полягає в тому, щоб не лише поширювати знання про наявні елементи Національного списку НКС України, а й бути майданчиком для обміну досвідом та просування елементів до списків і переліків нематеріальної культурної спадщини людства та України.

Зібрав довкола численну аудиторію і майстер-клас з приготування «Качаної каші по-полтавськи» від етнолога, фундаторки ЕтноЕкоАгроСадиби-музею «Лялина Світлиця» – Олени Щербань. Майстер-клас колоритної полтавчанки захопив як студентів, так і всіх учасників конференції.

Родзинкою наукової частини конференції стала виставка творчих робіт «Сучасні експерименти в українському етнографічному дизайні» студентів кафедри графічного дизайну Факультету дизайну і реклами Київського національного університету культури і мистецтв. Авторка та керівник проєкту Наталія Удріс-Бородавко. А також експозиція серії графічних мап «Україна туристична» студентів кафедри графічного дизайну Факультету дизайну і реклами Київського національного університету культури і мистецтв. Авторка та керівник проєкту Оксана Чуєва.

Ознайомившись з витворами мистецтва і надихнувшись неповторністю національного колориту, учасники фестивалю-конференції вирушили на кулінарний майстер-клас «Хачапурі як грузинський національний бренд нематеріальної культурної спадщини».

Керуюча ресторану «Міміноші», відома рестораторка грузинської кухні, засновниця недільної школи маленьких кухарів Тіна Буішвілі розповіла про секрети приготування національної грузинської страви та влаштувала дегустацію.

Так, неймовірно смачно завершилась друга частина конференції-фестивалю «Нематеріальна культурна спадщина як сучасний туристичний ресурс: досвід, практики, інновації». А згодом на всіх чекав чудовий гала-концерт.

Контакти