Телефони для абітурієнтів: (095) 663-76-20, (068) 285-44-00

Фінальний акорд проєкту dComFra

Дата: 17.11.2022 | Рубрика: Новини

14 листопада 2022 року відбулась завершальна подія в рамках міжнародного проєкту Erasmus+ dComFra «Рамкова структура цифрових компетентностей для українських вчителів та інших громадян», реєстраційний № 598236-EPP-1-2018-1-LT-EPPKA2-CBHE-SP – спеціалізований воркшоп для керівників середньої і професійної освіти.

Завдяки поєднанню зусиль Офісу цифрових компетентностей Київського національного університету імені Тараса Шевченка та Центру цифрових компетентностей Київського національного університету культури і мистецтв, за підтримки Міністерства освіти і науки України, незважаючи на відсутність електрики і зв’язку, вдалось зібрати дуже поважну аудиторію: представників освітянської спільноти, керівників закладів загальної середньої та професійно-технічної освіти. Воркшоп транслювався у прямому ефірі на Фейсбуці. Запис за посиланням: https://www.facebook.com/watch/live/?ref=search&v=1242117396636429

Нагадаємо, що проєкт було реалізовано міжнародним консорціумом, до складу якого увійшли університети з Литви, Польщі, Австрії, Румунії, Чехії та 7 українських закладів вищої освіти: Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київський національний університет культури і мистецтв, НТУ «Харківський політехнічний інститут», Донецький національний технічний університет, Чернівецький національний університет ім. Юрія Федьковича, Харківський національний університет радіоелектроніки, Кременчуцький національний університет ім. Михайла Остроградського, окрім університетів консорціум підсилили ІТІ – громадська організація з Литви, Українська асоціація фахівців інформаційних технологій – яка надала змогу поєднати усі офіси та центри цифрових компетентностей українських вишів, і звісно – Міністерство освіти і науки України, яке забезпечило структурність проєкту і надало змогу досягти значущих результатів на національному рівні.

Цілі та мета проєкту полягали в розробці національної структури цифрових компетентностей – рамок цифрових компетентностей для громадян і окремо для освітян, їх гармонізації з європейськими ініціативами, зокрема з DigComp та DigCompEdu, підвищенні рівня цифрових компетентностей вчителів та громадян України, у тому числі внутрішньо переміщених осіб і ветеранів АТО, створенні національної цифрової платформи, сприянні реалізації концепції розвитку цифрової економіки України та цифровізації освіти за допомогою інноваційних ініціатив, що відповідають вимогам цифрового суспільства та європейським стандартам.

У Київському національному університеті культури і мистецтв проєкт dComFra став підґрунтям ефективної співпраці з європейськими вишами-партнерами в контексті розвитку і впровадження ІТ-інновацій у систему освіти та науки. Протягом 2019 року викладачі кафедри комп’ютерних наук відвідали університети Литви, Австрії, Чехії, Польщі та Румунії, де змогли перейняти найкращий досвід із розвитку цифрових компетентностей та впровадження цифрових технологій в освітній процес. Цей досвід виявився безцінним із початком пандемії у 2020 році при налагодженні процесу онлайн-навчання.

У межах проєкту КНУКіМ підтримував цифрові ініціативи ЄС, що і надалі залишиться доброю традицією: Цифровий тиждень All Digital week, День безпечного інтернету Safer Internet Day, Тиждень коду Code Week, День дівчат в ІКТ Girls in ICT Day.

Завдяки проєкту в університеті культури з’явився Центр розвитку цифрових компетентностей, що успішно здійснив пілотне навчання для понад 200 учасників – представників закладів середньої, професійно-технічної та мистецької освіти, студентів, тимчасово переміщених осіб та ветеранів АТО. Найкращі учасники пройшли міжнародну сертифікацію навичок за стандартами ICDL. Центр продовжуватиме свою діяльність і надалі рухатиме університет до цифрових вершин.

Захід відкрив національний координатор проєкту Сергій Бронін, доцент Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Сергій окреслив головні здобутки проєкту, серед яких написання та просування рамок цифрової компетентності для громадян та для педагогічних і науково-педагогічних працівників; створення офісів цифрових компетентностей на базі українських університетів-партнерів; розробка та наповнення змістом навчальної платформи – цифрового навчального середовища, яке надає можливості, в тому числі і для підвищення кваліфікації освітян за різними напрямами розвитку цифрової компетентності. Крім того була підкреслена активна співпраця з Міністерством цифрової трансформації, яке не увійшло у склад консорціуму тільки тому, що ще не існувало. Однак, відчуваючи спільне розуміння необхідності підвищення рівня цифрової обізнаності різноманітних верств населення, команда проєкту dComFra взяла участь у багатьох ініціативах Мінцифри, а деякі й запропонувала.

Сергій Бронін відзначив участь у створенні рамки цифрових компетентностей для державних службовців України; редагуванні змісту національного тесту на цифрову грамотність – Цифрограм 2.х; створенні окремого модуля для платформи Дія. Цифрова освіта – Український цифровий громадянин, на основі міжнародного стандарту ICDL й акцентував, що, незважаючи на формальне завершення проєкту dComFra, діяльність його команди буде продовжуватись і надалі, анонсував найближчі амбітні плани та запросив освітян на підвищення кваліфікації до офісів цифрових компетентностей.

Мирослава Гладка, керівник Офісу цифрових компетентностей Київського національного університету імені Тараса Шевченка, розповіла про діяльність офісу та ознайомила присутніх із можливостями цифрового навчального середовища dComFra, звернувши увагу на широкий вибір навчальних модулів – 22, що вважається повним покриттям усіх потрібних цифрових компетентностей, за версією міжнародної програми ICDL. Підкреслила, що по завершенні кожного модуля учасники мають можливість отримати сертифікат про підвищення кваліфікації відповідно до українського законодавства.

Марина Толмач, керівник Центру цифрових компетентностей Київського національного університету культури і мистецтв, відмітила глибокий вплив проєкту на розвиток цифрових компетентностей як на рівні кожного університету-партнера, так і на національному рівні. Одним із значимих здобутків назвала локалізацію семи тестів міжнародної системи сертифікації цифрових навичок ICDL, в результаті чого учасники пілотного навчання проєкту отримали можливість пройти сертифікацію ICDL українською мовою.

Підсумовуючи організатори запевнили, що робота над розвитком цифрових компетентностей українських вчителів та інших громадян не завершується, та ще раз запросили учасників до подальшої співпраці щодо навчання та підвищення кваліфікації із використанням цифрового навчального середовища проєкту.

Контакти
Ліцензія МОН України, наказ № 53-л від 26 квітня 2021 року