Ліцензія МОН України, наказ № 116-л від 02.06.2017 р.

Нематеріальна культурна спадщина єднає Україну!

Дата: 12.06.2018 | Рубрика: Новини

Один з головних принципів діяльності Київського національного університету культури і мистецтв – реалізовувати проекти, які мають практичне значення, приносять користь громадянам України та змінюють їхнє життя. Прикладом яскравого втілення задумів є створення туристичного бренду Кролевеччини, що на Сумщині, розробленого спільно кафедрою міжнародного туризму та кафедрою графічного дизайну і представленого на розсуд громадськості району у травні.

Ініціатори проекту – доцент кафедри міжнародного туризму Алла Гаврилюк та керівник Кролевецької районної дитячої громадської організації «Центр українознавства «Гідність» – Світлана Марченко, яка разом зі своїми учнями відвідала Університет культури, після чого і з’явилася амбітна мрія його реалізації. КНУКіМ та Кролевеччину пов’язують давні дружні зв’язки. Неодноразово творчі колективи мистецького вишу демонстрували свої таланти на урочистих заходах з нагоди дня міста, яке святкується щорічно у вересні, та під час проведення Міжнародного літературно-мистецького фестивалю «Кролевецькі рушники».

Новий напрям співпраці між громадою Кролевеччини і Національним університетом культури з’явився за нинішній рік, коли кафедрою міжнародного туризму було розпочато діяльність щодо формування в майбутніх фахівців-туризмознавців професійної обізнаності з основ атрактивних ресурсів нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО та України й сприяння в просуванні кролевецького переборного ткацтва до Репрезентативного Списку нематеріальної культурної спадщини людства через спільну участь в різних комунікативних заходах: конференціях, фестивалях, круглих столах, семінарах, екскурсіях, профорієнтаційній роботі тощо.

При побудові концепції туристичного бренду будь-якої території обов’язково повинні враховуватись історична та автентична складові, а Кролевеччина – районний центр Північно-Східної України – має свою унікальну спадщину. Історичні обставини створили умови для поширення на території району особливого промислу – кролевецького переборного ткацтва та виготовлення унікальних кролевецьких рушників, які через притаманні червоно-білі кольори стали відомими на весь світ.

Авторами дизайну туристичного бренду Кролевеччини стали студентка магістратури графічного дизайну Юлія Масюченко разом із своїм керівником, завідувачем кафедри графічного дизайну Наталею Удріс. Проект став практичною частиною магістерського дослідження «Імплікація мотивів традиційної культури України у проектах українського дизайну початку ХХІ ст.». Для ефективної розробки вони у березні відвідали м. Кролевець, Музей кролевецького переборного ткацтва.

Під час подорожі дизайнери надихнулись місцевим етнографічним колоритом, дізнались багато корисної інформації про історію міста та унікальність кролевецького тканого рушника. Це надало їм натхнення і підґрунтя для візуального образу системи ідентифікації Кролевеччини.

Протягом наступного періоду було розроблено варіанти знаку цього регіону та комплекс рекламної продукції для поширення інформації про унікальність цих земель і культурної спадщини серед мешканців інших міст, зокрема м. Києва. Юлія Масюченко та Наталя Удріс створили плакати для експонування на білбордах та сітілайтах, метролайтах на ескалаторних спусках метро, а також макети для поширення інформації на сайтах. В основі візуального образу – осучаснений етнічний мотив, який походить зі знакової системи кролевецьких тканих рушників.

У травні проект туристичного бренду Кролевеччини був презентований під час проведення Просвітницького семінару в рамках молодіжного громадського проекту «27 вишиванок до 27-ї річниці незалежності України» у самому м. Кролевець. На презентації були присутні почесні гості – представники міської влади, начальник відділу туризму і промоцій Сумської обласної державної адміністрації Юрій Гладенко, фахівці Українського центру культурних досліджень Міністерства культури України Валентина Телеуця та Лілія Снігірьова, педагоги, майстри кролевецького переборного ткацтва, найталановитіша молодь шкіл району та Кролевецького вищого професійного училища.

Дизайн-проект високо оцінили і проявили неабиякий інтерес! Світлана Марченко висловила щиру подяку ініціаторам та авторам його дизайну! Вона зауважила, що проект – це важливий крок до популяризації кролевецького переборного ткацтва, а Київський національний університет культури і мистецтв зробив суттєвий внесок для просування цього елементу нематеріальної культурної спадщини до Репрезентативного Списку нематеріальної культурної спадщини людства.

Контакти