Корифеї українського ПР і реклами в КНУКіМ

Дата: 19.09.2012 | Рубрика: Новини

Вихідними професійне свято відзначали піарники, рекламісти і маркетологи. З нагоди свята викладачі та студенти першої в Україні Кафедри зв’язків з громадськістю і реклами Київського національного університету культури і мистецтв вшанували людей, які створили підручники, навчальні посібники  та ряд проектів, що увійшли в історію української держави та СНД, відкриттям фотогалереї портретів корифеїв вітчизняного ПР і реклами.

Імена українських першопрохідців були визначені шляхом проведення професійних та соціальних опитувань. З-поміж п’ятдесяти претендентів обрали 12 найкращих представників цієї креативної професії. Серед них: Георгій Почепцов, Валентин Королько, Михайло Поплавський, Сергій Гайдай, Леонід Новохатько, Євгеній Ромат, Андрій Ротовський, Лариса Кочубей, Валерій Іванов, Вадим Пустотін, Денис Богуш та Ірина Золотаревич.

Уже з перших хвилин свято нагадувало голлівудський світський раут. Першим слово надали одному з ініціаторів проекту – новопризначеному завідувачу Кафедри зв’язків з громадськістю і реклами, кандидату культурології, заслуженому працівнику культури України Валентині Павлівні Дячук.

«Мета нашого сьогоднішнього заходу – познайомити молоде покоління з провідними фахівцями царини ПР і реклами, які стояли у витоків цієї науки в Україні. Це – лише початок. Галерея обов’язково матиме своє продовження, а кожен із корифеїв проведе для студентів КНУКіМ свої майстер-класи», – сказала Валентина Дячук.

Привітання із професійним святом та найкращі побажання також линули від керівництва Інституту журналістики і міжнародних відносин КНУКіМ, до якого входить Кафедра, і від кафедр-сусідів.

Юні ведучі заходу – Валерія та Сергій – запросили корифеїв українського ПР до святкової зали, де відбувалось небачене дійство.

Незвичайною червоною доріжкою з написами, що позначають усі етапи великого шляху, які подолали першопрохідці, під бій барабанів 12 професіоналів піару та реклами крокували на зустріч до студентів.

Майбутні піарники і рекламісти зустріли своїх кумирів бурхливими оплесками. «Вони також колись були студентами, як і ми. Вони також учились і прагнули досягнути професійних вершин. А ми – читаємо їхні книжки, відкриваємо дивний інформаційний світ завдяки їхнім порадам. Ми дуже щасливі, що навчаємось в Київському національному університеті культури і мистецтв, адже завдяки проведенню таких заходів як сьогодні у нас найбільше можливостей професійної та самореалізації», – ділиться щаслива студентка 3 курсу Кафедри зв’язків з громадськістю і реклами Катерина.

Перші теоретики та практики “піару по-українськи” під час дружнього спілкування мали змогу розповісти студентству про своє бачення професії та власні секрети успішності.

Першим до слова запросили автора першого підручника з основ паблік рілейшнз, доктора філософських наук, професора кафедри теорії та методики зв’язків з громадськістю Національного університету «Києво-Могилянська академія» Валентина Григоровича Королька.

«Я дуже щасливий, що маю змогу виступати сьогодні перед вами. Як автор першого галузевого підручника в Україні я спостерігав за початком та розвитком ПР і реклами у нашій державі. Вперше курс «Паблік рілейшнз» був прочитаний у 1996 році, у тому ж році у вашому університеті була відкрита Кафедра. Мушу зазначити свою повагу тим, хто створив її, адже вони зуміли випередити час. Михайло Поплавський та Леонід Новохатько започаткували кафедру, об’єднали навколо неї найкращих викладачів ще задовго до того, як Кабінет Міністрів прийняв постанову «Про запровадження спеціальності зв’язки з громадськістю і реклама у вищих навчальних закладах». Уявляю, як це було складно. Але саме завдяки цим людям ми сьогодні святкуємо! Корифеї корифеями, найголовніше – є ті, хто йдуть за нами. Ви повинні дивитись на нас і йти ще далі!»,-  сказав  Валентин Королько.

Далі виступив ще один автор перших підручників з ПР та реклами в Україні та СНД, доктор філологічних наук, професор, заслужений журналіст України Георгій Георгійович Почепцов.

«Вам, студенти, буде досить важко опанувати професію. Перед вами важка дорога, яку потрібно пройти. Ви потрапили у той світ, в якому не дуже люблять читати, а для того, щоб учитися потрібно читати, у суспільство, яке не думає, а для того, щоб досягти успіху потрібно думати, у світ, який п’ять годин щодня проводить перед екраном телевізора чи в Інтернеті. Важливою є креатинівсть. Їй не навчить жодна книга – вона або є, або немає. Вас чекають важкі п’ять років наполегливого навчання, але обіцяю – це будуть ваші найкращі часи», – підбадьорив першокурсників Георгій Почепцов.

Надали слово і почесному завідувачу першої Кафедри зв’язків з громадськістю і реклами КНУКіМ, доктору історичних наук, професору, засновнику системи зв’язків з громадськістю у вітчизняних органах державної влади України, заступнику голови Київської міської державної адміністрації Леоніду Новохатьку.

«Пройшло дуже багато тисячоліть з того часу, коли у первіснообщинному ладі вперше інтуїтивно були застосовані елементи реклами і зв’язків з громадськістю. Сьогоднішній шалений розвиток піару призвів до того, що у нас почалась ера шоуізації країни. Знаю, ваша праця складна. Я завжди вам на лекціях повторюю одну річ, яку хочу сказати і сьогодні: піарники та рекламісти – це вищий пілотаж журналістики, вищий пілотаж філології, вищий пілотаж політології, вищий пілотаж психології, вищий пілотаж педагогіки… Ви повинні бути професіоналами у кожній з цих галузей. Вітаю вас на борту швидкісного надзвукового реактивного літака» – звернувся до своїх вихованців Леонід Новохатько.

Підтримав колегу голова Союзу рекламістів Україні, організатор багатьох всеукраїнських студентських рекламних фестивалів, доктор наук з державного управління, професор, головний редактор журналів «Маркетинг і реклама», «Маркетингові дослідження в Україні», завідувач кафедри маркетингу і реклами Київського національного торгівельно-економічного університету Євгеній Вікторович Ромат.

«ПР – наука, яка найперше розвиває ринкову економіку держави. Я гадаю, що для галузі дуже добре, коли нею займаються молоді люди. Вони завжди тримають руку на пульсі подій, створюють нову моду. Хочу подякувати студентам, бо вони – співавтори підручників. Поки інформація надрукується у книзі, вона перевіряється на студентах, на лекціях та семінарах, на українському студентському фестивалі.

Також дякую практикам: вони є польовими командирами, які створюють піар і рекламу в Україні. Погляньте, серед корифеїв лише практики – автори перших підручників, організатори найяскравіших ПР-проектів у країні. Наприклад, Михайло Поплавський та його проект розкрутки вишу. Саме його феномен я найчастіше наводжу на лекціях як приклад першого українського бренду.

Всі разом ми творимо в Україні паблік рілейшнз і рекламу!» – радісно промовив Євгеній Ромат.

Про особливості професії піарника розмірковував засновник Київської школи ПР-технологій та Міжнародних ПР-фестивалів, кандидат філософських наук, доцент, президент Української ліги зі зв’язків із громадськістю Андрій Андрійович Ротовський.

«20 років тому, коли я був значно молодший, думав, що ПР – набір, система технологій. Потім пройшли роки і я зрозумів, що ПР  – найкрасивіше МИСТЕЦТВО. А ще мені здається, що паблік рілейшнз – це життя. Тож зичу вам, студенти, взяти цього цікавого життя сповна!», – побажав Андрій Ротовський.

Бажала успіху своїм улюбленим студентам автор перших наукових досліджень із виборчих технологій в Україні, доктор політичних наук, професор, член-кореспондент Академії політичних наук, викладач Кафедри зв’язків з громадськістю і реклами КНУКіМ Лариса Олександрівна Кочубей.

«Цього року я святкую десятиріччя викладацької діяльності на Кафедрі. Я хочу побажати нашим студентам, щоб ви сприймали ПР як мистецтво. Піар можна використовувати у повсякденному житті. Викладачі КНУКіМ продумали весь комплекс дисциплін, які знадобляться кожному з вас по життю. Бажаю вам завжди ставити перед собою амбіційні цілі. Як казав відомий філософ Жан-Поль Сартр: «Будьте реалістами – вимагайте неможливого». Будьте оригінальними – мода проходить, а ваш стиль назавжди залишається. Я бажаю вам успіху, адже істино видатну людину успіх зіпсувати не може. Удача любить впевнених і цілеспрямованих!», – підбадьорила КНУКіМівців Лариса Кочубей.

По доброму заздрив студентами президент Академії української преси, доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри реклами та зв’язків з громадськістю  Київського національного університету ім. Т.Г. Шевченка Валерій Феліксович Іванов.

«Вам пощастило – ви представники найпрестижнішої спеціальності в Україні. На неї завжди найвищі конкурси у вишах. Пам’ятайте, у вас буде велика конкуренція, адже поруч з вами навчаються кращі з кращих. Ми дивимось тільки направо й наліво, а ви дивитесь у всі боки. Успіхів вам!» – сказав Валерій Іванов.

Продовжив свято своїм виступом спеціаліст із політичних технологій, розробник ПР-кампаній провідних політиків та бізнесменів України та СНД, директор зі стратегічного планування соціально-інжинірингової агенції «Гайдай.ком» Сергій Миколайович Гайдай.

«Слово «піар» я ніколи не любив, адже вважаю, що ця абревіатура не передає увесь його глибокий зміст. Моє агенство визначається як соціально-інженірингове. На нашому сайті мої співробітники написали, що це агенство у якому працюють соціальні інженери. Інженірінг – це процес, у якому проектування передбачає командну роботу. Кожен раз, коли я комусь розповідаю про сутність професії, кажу: «Вона існувала стільки, скільки існував соціум, адже люди завжди ділились на дві різні категорії. Одні просто жили, а іншим чомусь завжди потрібно було цей соціум змінювати, рухати вперед». Основний засіб просування прогресу – комунікативний, яким ви сьогодні оволодіваєте. Вірю, ви не просто забезпечуєте зв’язок із громадськістю, ви здобуваєте ту професію, завдяки якій будете змінювати соціум», – промовив Сергій Гайдай.

Розкрив свої секрети успіху спеціаліст з антикризових ПР-кампаній, офіційний представник Міжнародної асоціації паблік рілейшнз (IPRA) в Україні, Член Всесвітньої ради IPRA, політтехнолог, президент ПР-агенції «Bohush Communication» Денис Олександрович Богуш.

«Я дуже радий брати участь у такому заході. Михайло Михайлович на чолі професорського колективу Національного університету культури і мистецтв реалізовують такі професійні проекти. Я у захваті! Доречі, щодо роздумів про сутність піару. Був кілька років тому на 50 Всесвітньому конгресі ПР-спеціалістів. Вони сперечались що таке ПР, а сперечаються уже 50 років! Моїй команді уже 12 років, і ми тільки зараз дуже приблизно починаємо розуміти що таке ПР. Вважаю, для того, щоб визначити зміст терміну «паблік рілейшнз» варто дивитись у ті далекі роки, коли він тільки зароджувався. Був одного разу в Єгипті, познайомився із відомим місцевим архітектором. Він розповів, що коли будувались знамениті піраміди не було відбою від бажаючих допомогти, це були не раби, а вільні люди. Виявляється, була розповсюджена чутка, що той, хто буде будувати піраміду у потойбічному світі буде спочивати поруч із фараоном. Цей приклад, здається найяскравіше описує ПР», – розповів Денис Богуш.

Продовжив захід виступ автора і розробника провідних українських брендів, засновника і директора бренд-консалтингової компанії «Следопыт», кандидата філософських наук Вадима Станіславовича Пустотіна.

«У народі кажуть «Поганий той солдат, який не хоче стати генералом». Я хочу, щоб ви усі стали генералами, щоб кожен із вас залишив свій вагомий слід в історії» – побажав Вадим Пустотін.

Бурхливими оплесками студенти зустріли свого батька – ініціатора і продюсера національних ПР-проектів, автора інноваційної освітньо-мистецької моделі вищого навчального закладу, автора підручника «Азбука ПР», доктора педагогічних наук, професора, ректора КНУКіМ Михайла Михайловича Поплавського.

«Я гордий тим, що вперше в Україні Кафедра зв’язків з громадськістю була відкрита саме в Університеті культури. Я і сам свого часу став піар-проектом власної кафедри, адже це саме мої студенти запропонували мені стати «Співаючий ректором». Молодь прекрасно справилась! Щоб стати спеціалістом із ПР, потрібно бути не просто менеджером, знати технології, необхідно ще і відчувати, моделювати, прогнозувати, вміти порахувати кінцевий результат. Це найголовніше для досягнення успіху та реалізації проектів» – сказав Михайло Поплавський.

Кожному корифею від студентського колективу та науково педагогічного складу Кафедри зв’язків з громадськістю і реклами КНУКіМ під час захоплюючої хореографічної постановки Театру сучасної хореографії «Сузір’я Аніко» «Історія створення нової науки» вручили пам’ятні сертифікати.

Як годиться на Голлівудській алеї слави, кожен нагороджений залишив відбиток руки та своєї послання майбутнім поколінням.

«Тепер люди-легенди будуть завжди поруч», – раділи першокурсники.

Доречі, про першокурсників. Для них цей день теж був дуже важливим, адже вони клялись у відданості професії, яку обрали. Кожен з них обіцяв йти до своєї мети із чистими намірами, користуватись лише білим ПР, у боротьбі за першість використовувати лише зброю креативності та наполегливості, і в майбутньому стати корифеями українського ПР.

Кожному юному піарнику Михайло Поплавський від імені корифеїв вручив диплом першокурсника, який надає право на особистий внесок у розвиток вітчизняного ПР і реклами.

Бажаю Вам щастя, міцного здоров’я, добра, оптимізму, шаленого студентського кохання. Щоб у серці і в душі завжди була весна. Весна любові, весна надії і весна піару», – побажав ректор КНУКіМ.

Для усіх гостей свята патріотичну пісню про Неньку-Україну виконав народний артист України, професор Кафедри журналістики Анатолій Матвійчук. Він сказав: «Ви обрали найцікавіший і найпрекрасніший фах у світі. Ваша професія – бути у вирі фактів і подій. Знаєте, якщо порівняти нашу країну з кораблем, то саме піарники є тими людьми, які надувають вітрила цього корабля. Бажаю, щоб ваш корабель плив у потрібному напрямку, до різних цікавих материків».

Після цього до зали внесли величезний солодкий корабель. Кожен, відламуючи від нього шматочок, загадував найзаповітніші бажання і насолоджувався мріями про їх здійснення.

«Великому кораблю – велике плавання, – побажали старшокурсники. – Ще кілька місяців і ми закінчимо цей прекрасний виш. Хоча уже давно працюємо за фахом, важко залишати рідні аудиторії. Університет для нас став другим домом».

По завершенні свята студенти ще довго спілкувались із своїми професійними кумирами, а організатори запевнили – це лише початок!

 

Відеосюжет : Корифеї українського ПР і реклами

ТРК Київ “У КНУКіМ представили Корифеїв українського PR”

Перший Національний канал “Вітчизняних майстрів піару увіковічнили у Київському університеті культури й мистецтва”
http://1tv.com.ua/uk/news/2012/09/17/27179

телеканал Інтер программа Подробности “Работники рекламы отметили ​​профессиональный праздник”

http://podrobnosti.ua/podrobnosti/2012/09/17/858548.html

 

Контакти
Email: abiturient@knukim.edu.ua
Тел.: (044) 285-44-03, 285-43-86
Факс: (044) 285-85-27