Ліцензія МОН України, наказ № 116-л від 02.06.2017 р.

Основи PR від Катерини Звєздіної

Дата: 14.05.2018 | Рубрика: Новини

«Школа PRактиків» Кафедри зв’язків з громадськістю та журналістики ФЖіМВ зорганізувала майстер-клас «PR музичних та культурних проектів України» за участі відомого PR-фахівця.

Розглянула актуальну і цікаву для майбутніх піарників тему Катерина Звєздіна – PR-директор Одеського міжнародного кінофестивалю, Української кіноакадемії та венчурного фонду ТА Ventures.

На початку зустрічі спікер презентувала молоді ознайомчий ролик про Одеський міжнародний кінофестиваль. Після чого розповіла про його структуру і значущість для України.

«Одеський міжнародний кінофестиваль – один з найбільших у Східній Європі, який щорічно проходить в кінематографічній столиці України – місті Одеса.

Фестиваль створений для популяризації якісного інтелектуального кіно серед українських глядачів, а також з метою підтримки українського кінематографу в межах країни і в світі.

За роки свого існування фестивалю вдалося стати найяскравішою кіноподією літа, а також міцно закріпитись на світовий кіномапі. Ексклюзивні прем’єри фільмів, майстер-класи провідних кіномитців та унікальна фестивальна атмосфера – все це охоплюють 9 днів Одеського міжнародного кінофестивалю!

Щорічно до Одеси приїздять 750 акредитованих журналістів – представники міжнародних та українських ЗМІ.

Кожен рік ми презентуємо 120 фільмів та отримуємо 130 тисяч глядацьких переглядів. Крім цього, незалежно від кінопоказів, організовуємо бізнес- і арт-заходи, професійні секції, та звичайно, масштабні вечірки».

Далі спікер зосередила увагу учасників майстер-класу на фундаментальних точках опори піар-діяльності:

PR – це:

  • Інформування (формування впізнаваності бренду)

«Про вашу компанію/продукт знають всі, говорить – більшість»

  • Комунікація з усіма і всюди (стратегія і тактика)

«Навіщо ми це робимо і як?»

  • Побудова довірливих відносин з усіма необхідними групами стейкхолдерів

«Вас хвалять, сварять, обговорюють, але за відповідями йдуть до вас»

  • Антикризові комунікації

«Коли в компанії проблеми: ви стоїте на передовій»

  • Кросплатформенна активність

«Вас можна знайти всюди, де є ваша аудиторія»

  • Бути на зв’язку 24/7 (PR входить у топ-5 найстресовіших професій світу).

Найбільше студентів зацікавили відмінності звичайного піару від PR культурних проектів.

«Коли ви працюєте над конкретним проектом, разом з маркетингом ви маєте продумати його додаткову цінність.

  1. У випадку PR культурних проектів ви «продаєте» абстрактні ідеї – враження.
  2. Ви розповідаєте про те, чого раніше глядачі не знали.
  3. Вас можуть не зрозуміти: ідеї, які не доступні для широкої аудиторії. Наше завдання – правильно донести задум до аудиторії.
  4. Наразі культура – на підйомі.

Звісно, це все теорія. Однак практика не завжди виглядає так привабливо. PR – дуже стресова сфера діяльності, і ви повинні бути до цього готові. При цьому піарник повинен завжди мати гарний вигляд, а також встигати робити все, незважаючи на те, що останні 12 годин він взагалі не спав», – наголосила Катерина Звєздіна.

Далі фахівець з PR акцентувала на зоні відповідальності прес-служби, розповіла про кількість працівників PR-відділу на Одеському міжнародному кінофестивалі і безпосередньо про їх основні обов’язки.

За що відповідає прес-служба?

  • За все, що вийде у світ – відео, фото, SMM, прес-центр, частково продажі та маркетинг, PR перших облич, прес-службу.

Як це працює? – Одеський міжнародний кінофестиваль

  • PR-директор (понад 50 інтерв’ю, близько 30 прес-конференцій)
  • PR-менеджер (просто молодець, виконує усі функції, що і PR-директор)
  • Прес-сервіс (4 особи)
  • Фото-сервіс (8 осіб: понад 20 тис. фотографій)
  • Відео-сервіс (11 осіб: пряма трансляція кінофестивалю, понад 50 відеороликів та 10 атмосферних відео)
  • Координатори ЗМІ (3 особи: понад 600 ЗМІ)
  • Прес-центр (9 осіб: близько 50 новин, 240 фотоальбомів – 15 тис. фотографій у 4 соціальні мережі).

«Ця структура прес-служби формувалась нашою командою протягом 9 років. Тож на даний момент вона майже ідеальна і працює практично без збоїв.

Запам’ятайте, PR-директор відповідає за все, що відбувається на всіх локаціях івенту, навіть якщо всі події проходять в один час»,– зазначила піарниця.

Після чого гостя розповіла про особливості своєї посади і стиль роботи з командою.

«Який я керівник? Особистий досвід.

Мої принципи:

  • У мене немає підлеглих – є колеги.
  • У кожного з них є власна зона відповідальності.
  • Мені можна поставити будь-яке запитання.
  • Я витрачаю час на пояснення.
  • Я хвалю, коли є за що, і несу відповідальність за промахи моєї команди.
  • Я не даю своїх працівників в образу.
  • Уважно всіх слухаю.
  • Я прискіпливо спостерігаю і швидко приймаю рішення.
  • Краще віддам перевагу кмітливому, ніж досвідченому.
  • Всі помиляються – і я не виняток. Різниця – у висновках.

Мої слабкості: #я_все_сама, #я_не_концентруюсь_на_не_важливому, #я_хаотик».

Наприкінці майстер-класу Катерина Звєздіна дала професійні поради майбутнім «Акулам PR».

Першочергові завдання піарників-початківців:

  1. Спершу вивчіть компанію/продукт і для якої цільової аудиторії вони створені.
  2. Чітко зрозумійте, хто ваш конкурент.
  3. Вивчіть логіку продажів та чому покупець має придбати саме ваш продукт?
  4. Потрібно знати усі спеціалізовані ЗМІ.
  5. Познайомтесь із ключовими спікерами вашої сфери діяльності.
  6. Потрібно розуміти, яка PR-діяльність була до вас і які в ній були мінуси.
  7. Дізнайтесь, які ЗМІ, на думку, топ-менеджерів є ключовими для вашої компанії.

«Не забувайте відпочивати, а найголовніше – спати. Не зловживайте шкідливими звичками і правильно розподіляйте свої сили.

Ваша задача – берегти себе! Бо навіть коли міст обрушили не ви – проблеми вирішувати вам!» – зауважила, звертаючись до студентів, Катерина Звєздіна.

Майстер-клас пройшов на одному диханні. По завершенні зустрічі студенти Університету культури дякували гості за візит, фотографувались та ділились власним досвідом роботи у сфері PR.

Контакти