Ліцензія МОН України, наказ № 116-л від 02.06.2017 р.

«TEA*МЕTOD*FEST*19»

Дата: 29.05.2019 | Рубрика: Новини

На Кафедрі режисури та майстерності актора відбувся Всеукраїнський науково-практичний театральний метод-фестиваль.

Уперше в історії театральної освіти Київський національний університет культури і мистецтв започаткував унікальний інноваційний проект, спрямований на розвиток педагогічних засад виховання актора та режисера в мистецьких навчальних закладах України, а також на виявлення методичного потенціалу вітчизняної режисури.

Провідні театральні педагоги й режисери зібралися на мистецький форум, аби представити свої творчі лабораторії та розкрити власні педагогічні секрети. І окрім того, вперше в історії театрознавства буде видано збірник наукових досліджень про українську театральну школу початку ХХІ століття.

Засновником та організатором Всеукраїнського науково-практичного театрального метод-фестивалю «TEA*МЕТОD*FEST*19» є Наукова школа «Театральне мистецтво» КНУКіМ.

Метою та завданням фестивалю було:

  • розвиток вітчизняної педагогічної науки у сфері виховання актора та режисера драматичного театру;
  • долучення театральних педагогів та режисерів до формування сучасної вітчизняної театральної школи;
  • проведення наукового симпозіуму на тему: «Українська театральна школа на сучасному етапі: науково-творчий аспект»;
  • видання за матеріалами симпозіуму колективної монографії «Мозаїка української театральної школи-2019»;
  • створення навчального відеофільму «TEA*METOD*FEST*19»;
  • апробація фестивалю «TEA*METOD*FEST*19» як пілотного проекту з перспективою подальшого перетворення його на Міжнародний «ЕURO*TEA*МЕТОD*FEST».

Автором концепції, науковим керівником та модератором проекту є – Валерій Пацунов, професор, заслужений діяч мистецтв України.

Науковий консультант проекту – Олександр Клековкін, доктор мистецтвознавства, професор, член-кореспондент Національної академії мистецтв України, заслужений діяч мистецтв України.

Оргкомітет фестивалю – Людмила Бойко, кандидат педагогічних наук, професор, директор Науково-дослідного інституту Київського національного університету культури і мистецтв.

Координатор проекту – Марина Татаренко, кандидат педагогічних наук, доцент.

Участь у метод-фестивалі взяли викладачі мистецьких навчальних закладів усіх рівнів та форм власності, професійні театральні режисери та дослідники педагогічної і режисерської творчості. Кожен з них презентував власну педагогічну або режисерську методику з подальшою розгорнутою публікацією своєї концепції у колективній монографії.

На фестивалі студентська молодь Кафедри режисури та майстерності актора представила аудиторії театральні перфоманси, продемонструвавши чудову акторську гру, режисерську ідею та глибину характеру кожного втіленого образу.

В рамках Всеукраїнського науково-практичного театрального метод-фестивалю з тематичними професійними майстер-класами виступили:

Віталій МАЛАХОВ – народний артист України, лауреат Національної премії України імені Тараса Шевченка, засновник та художній керівник Київського академічного театру «На Подолі» – «Вільям Шекспір у двох версіях: ансамблю «Бітлс» та «Київського театру на Подолі»»

Ігор БОРИС – заслужений діяч мистецтв України, професор, декан факультету театрального мистецтва Харківської державної академії культури. Експериментальна майстерня театральних досліджень «ЕКМАТЕДОС» – «Театральні школи «Лабіринти душі»». Фрагменти вистав за В. Шекспіром та Б. Брехтом, виконавці: Тетяна Шевченко, Марія Кішмєрєшкіна, Ростислав Голуб.  

Олексій КУЖЕЛЬНИЙ – народний артист України, голова КМВ Національної Спілки театральних діячів України, засновник та художній керівник академічної театральної майстерні «Сузір’я», професор кафедри театрознавства Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені Івана Карпенка-Карого – «Образна лексика академічної майстерні театрального мистецтва «СУЗІР’Я»».

Після цікавих майстер-класів на слухачів чекали вправи з майстерності актора від Михайла БАРНИЧА – заслуженого артиста України, кандидата мистецтвознавства, професора Факультету кіно і телебачення Київського національного університету культури і мистецтв. Потому учасники змогли долучитись до театральної майстерні Олександра БАЛАБАНА – заслуженого артиста України, доцента, завідувача Кафедри тележурналістики та майстерності актора.

Окрім того, на фестивалі відбувся парад тренінгів:

«Психофізичні прийоми активізації енергії актора-персонажу» від Володимира ПАВЛОВСЬКОГО – старшого викладача Дніпровської філії Київського національного університету культури і мистецтв.

«Формування оптимального ігрового стану» – Олександр ЛАПТІЙ – режисер, асистент Кафедри режисури та майстерності актора Київського національного університету культури і мистецтв. Виконавці: студенти 1-го режисерського курсу (художній керівник курсу – Ахтем СЕЙТАБЛАЄВ, заслужений артист АРК, лауреат Державної премії АРК, режисер та актор театру та кіно).

Майстерня 55. «Ігровий тренінг як засіб формування психотехніки майбутнього актора» – Ольга КРИВОШЕЄВА – артистка Харківського академічного драматичного театру О. С. Пушкіна, викладач кафедри майстерності актора Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського, викладач приватної школи акторської майстерності «ТЕСТО».

«Вивільнення підсвідомого. Естетика правди документу» – Олена ЩУРСЬКА – театральний режисер, старший викладач 1-ї кафедри акторської майстерності та режисури драми Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені Івана Карпенка-Карого.

Виконавці: студенти акторського курсу (майстерня професора БЕНЮКА Богдана Михайловича, провідного майстра сцени Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка, лауреата Національної премії України імені Тараса Шевченка, Державної премії України імені Олександра Довженка).

Фінальним етапом метод-фестивалю став симпозіум «УКРАЇНСЬКА ТЕАТРАЛЬНА ШКОЛА НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ: НАУКОВО-ТВОРЧИЙ АСПЕКТ», на якому видатні митці театру і кіно розглянули джерела енергетики театру, сучасну методику національної школи виховання акторів та режисерів театру, деякі аспекти формування української театральної школи, фрагменти режисури ХХІ ст. та проаналізували особливості співпраці режисера з актором в театрі і кіно.

На урочистому закритті фестивалю відбулось вручення дипломів та нагородження його учасників.

Контакти