Ліцензія МОН України, наказ № 116-л від 02.06.2017 р.

Весняний дизайн-інтенсив на Факультеті дизайну і реклами

Дата: 11.05.2019 | Рубрика: Новини

Факультет дизайну і реклами в рамках тижнів науки КНУКіМ провів на високому європейському рівні Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Дизайн-освіта як галузь креативних індустрій».

Насичена програма дводенного заходу містила актуальні і цікаві доповіді, дві виїзні екскурсії, круглий стіл, тренінг психологічної рівноваги.

 «На відкритті конференції було приємно бачити гостей з різних українських вишів, де готують дизайнерів: Української Академії друкарства у Львові, Національного авіаційного університету, Київського університету ім. Б. Грінченка, Київської державної академії декоративно-прикладного мистецтва і дизайну ім. М. Бойчука, Криворізького державного педагогічного університету, Арт-академії сучасного мистецтва і дизайну ім. С. Далі. Важливим фактом також вважаю участь альтернативних навчальних закладів, зокрема Європейської школи дизайну, – зауважила організатор і дизайнер айдентики конференції, завідувач Кафедри графічного дизайну Наталя Удріс. – Ми витримали «хороший тон» проведення конференції, видали збірник матеріалів і кожен з доповідачів зміг отримати свій примірник».

Активний настрій заходу задали перші три спікери, провідні спеціалісти та інноватори дизайну і дизайн-освіти в Україні, яких представив декан Факультету дизайну і реклами Ігор Бондар, побажавши їм і всім присутнім плідної наукової і творчої співпраці: Ярослав Белінський, голова Асоціації «Design for Ukraine», співзасновник громадського об’єднання «Конгрес Активістів Культури», CEO та арт-директор в «SuperGraphicа design bureau», Микола Скиба, експерт з питань освіти Українського інституту майбутнього, спеціаліст у царині креативних індустрій і технологій навчання, та Анастасія Білецька, співзасновниця Асоціації «Design for Ukraine», креативний директор «Maїno Design Ukraine», співорганізатор стендів українських брендів на виставці «Maison & Objet» у Парижі. Виступи спікерів пройшли насичено, у чомусь – провокативно, мотивували слухачів до інтеракції та створили ґрунт для подальших дискусій. Питання місії і функції університетів у суспільстві, перспективи університетської освіти в дизайні та можливості зв’язків усіх ланок професійної підготовки дизайнера (від початкової школи до інституцій, що просувають проекти на ринку), кейси успішних українських дизайнерів та менеджерів дизайнерів – все це викликало не лише зацікавленість, але й відкрило перспективи майбутніх колаборацій між усіма учасниками конференції.

Своєрідної родзинкою першого дня конференції стала виїзна екскурсія до інноваційного парку «Юніт.Сіті». Вона принесла багато вражень: реалізовані кейси з гіперсучасного дизайну інтер’єрів коворкінгів та рекреаційних зон, презентацію методики викладання у школі програмування за французькою франшизою, досвід побудови еко-системи соціально-виробничих структур, роботи у лабораторії ЗD-друку. Але головне, що відзначали майже всі учасники, – відчуття оптимізму від того, що в Україні і для України можлива реалізація інновацій, європейського рівня професійної діяльності, високих стандартів.

Другий день конференції присвятили виступам дизайнерів-практиків, які представили цікаві доповіді за різними напрямами дизайну, що вивчаються на Факультеті дизайну і реклами. Прекрасні спікери захопили викладачів і студентів КНУКіМ своєю щирістю та закоханістю у власну справу! Надія Онищенко, художник-дизайнер творчої майстерні «Linotale», учасник міжнародних виставок і пленерів з ленд-арту, спікер форуму «Жінки та креативні індустрії», член Спілки художників, розкрила особливості сучасного ленд-арту і поділилися досвідом участі у міжнародних пленерах. Наталія Скорнякова, фешн-дизайнер, дослідниця старовинного кравецтва, познайомила з особливостями костюму доби Відродження та застосуванням вмінь достовірно їх відтворювати у сучасних культурних проектах. Андрій Нисинець, арт-директор міжнародної рекламної компанії «Ogilvi PR», графічний дизайнер, випускник Кафедри графічного дизайну КНУКіМ, «запалив» аудиторію жвавою розповіддю про своє кар’єрне зростання завдяки постійній самоосвіті. Організатори щиро вдячні за виступи, адже кожен зі слухачів в залі знайшов щось цікаве для розвитку власної дизайн-діяльності!

Протягом 1-го і 2-го дня учасникам довелось не лише слухати і дивитися, але й попрацювати. По-перше, над собою, по-друге, разом. Психологічний тренінг «Дизайн благополуччя» від Олени Костюченко, доктора психологічних наук, змусив попрацювати з асоціаціями відносно власних рефлексій. У круглому столі щодо питань дизайн-освіти були задіяні студенти (що здобувають першу і другу вищу), їхні батьки, викладачі школи і вишів, представники альтернативної (курсової) освіти, працедавці. Учасники з’ясували, що бачення цілей вищої дизайн-освіти та очікування від неї відрізняються у кожної із зазначених соціальних груп. «Це, з одного боку, ускладнює результативність та авторитетність навчання на виході, – підбила підсумки круглого столу Наталя Удріс. – З іншого боку, саме цей факт актуалізує діалог та необхідність регулярних зустрічей, більш тривалих, ніж наша “пілотна” в рамках конференції. Дякую всім, хто взяв участь та чітко визначив свою позицію в цій темі!»

Останнім пунктом дизайн-інтенсиву, проведеного Факультетом дизайну і реклами, став візит до оранжерей Ботанічного саду ім. М. Гришка. Під час такого своєрідного «десерту» учасники насолодились «матеріалом» для ландшафтних дизайн-шедеврів, прослухали екскурсійну лекцію, вдихнули аромати тропіків і просто відпочили!

Контакти